torsdag den 12. december 2013

Alkoholfri æble-gløgg

På grund af gravid-omstændighederne står den på alkoholfrie drikkevarer ved festlige/hyggelige lejligheder.

Igår havde jeg madklub med nogle skønne piger fra min kollegie-tid, hvor jeg til håndboldkampen serverede æbleskiver og æble-tyttebær gløgg.



Denne æblegløgg har jeg købt i Ikea til 30 kr. Den indeholder, udover æble og tyttebær, kanel, kryrderneliker og ingefær. Smagen er meget sød og afbalanceret. Jeg varmede den op i microovnen og serverede den uden at tilsætte noget, men man kunne have tilsat lidt hakket mandler og tyndt skåret æbler. Jeg kan varmt anbefale denne varme æblegløgg, men det skal nævnes at den ikke minder om traditionel rødvinsgløøg.

Hvis man er til sådanne varme "saftevand"s drinks, så kan det anbefales at prøve Søbogaards Sjælevarme eller man kan sikkert også selv lave en god blanding, fx. varm hyldeblomst med krydderier eller varm æblemost med krydderier.

Er der nogle af jer der har en god opskrift på en alkoholfri varm juledrink?




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg synes det er super dejligt hvis du får lyst til at kommentere indlægget. Jeg vil svare hurtigst muligt tilbage :-)

Related Posts with Thumbnails