tirsdag den 10. december 2013

Gul rødbedesalat med feta

Aftensmaden igår bestod blandet af denne gule rødebedesalat (se evt. på min instagram profil et billede af en frisk gul rødbede). Rødbedesalat med feta er en af mine favoritsalater her om vinteren. Jeg tror det ville have været rigtig flot med en kombination af gule og røde rødbede, men de gule var lige dem, som vi havde :-)

Opskriften findes under billederne.



Jeg brugte følgende ingredienser:

Gule rødbeder (der kan også bruges almindelig rød- eller bolchebeder)
Olie
Salt
Peber
Feta
Persille
Balsamicoeddike

Skræld og skær bederne i mundrette stykker, bland dem med lidt olie, salt og peber og kom dem på en bageplade og bag dem i ovnen ved 200 grader i ca. 30 min.
Skær feta i små tern og vask og hak persille. Bland feta, persille og afkølet beder i et fad og vend en olie/eddike dressing i.

En meget nemt salat som er god til det meste kød. Vi spiste den til ovnbagt laks.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg synes det er super dejligt hvis du får lyst til at kommentere indlægget. Jeg vil svare hurtigst muligt tilbage :-)

Related Posts with Thumbnails