lørdag den 21. december 2013

Gulerodsmufffins





Til fødselsforberedelse i apa var det min tur til at have snacks med, så jeg valgte at bage gulerodsmuffins. Når jeg bager gulerodsmuffins bruger jeg altid New Yorker By Heart's opskrift. Den er super god.

Ud af opskriften fik jeg lidt over 30 små muffins, men jeg vil tro at den kan give ca. 20 stk muffins i almindelig størrelse.

Jeg lavede dem på følgende måde:

325 g sukker
3 dl rapsolie
4 æg
300 g mel
1 spsk kanel
1 tsk fint salt
2 tsk natron
375 g revet gulerødder
50 g hakket valnødder

Frosting
200 g flødeost
50 g blødt smør
ca. 275 g flormelis

Pisk sukker og olie sammen. Pisk derefter et æg i ad gangen. Pisk rigtig godt. Sigt mel, kanel, salt og natron i dejen og pisk (sæt piskeren på et lavere niveau). Vend dernæst gulerødder og valnødder i dejen.
Fyld dejen 1/2-2/3  op i muffinsformene. Bag dem i ca. 15-25 min ved 200 grader.

Frosting laves ved at piske flødeost og smør cremet. Tilsæt flormelis (lidt ad gange, smag og tjek konsistensen og kom flormelis i hvad der passer til din smag!). Det kommes på kagerne, når de er kolde.


Ang. apa er det et sted på Østerbro i København, hvor man bla. kan gå til gravid-gymnastik, fødselsforberedelse og der er også nogle efter-fødselshold. Jeg har gået til både High - sved på panden og Førstegangsfødende fødsels- og forældreforberedelse og jeg kan varmt anbefale stedet, underviserne og holdene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg synes det er super dejligt hvis du får lyst til at kommentere indlægget. Jeg vil svare hurtigst muligt tilbage :-)

Related Posts with Thumbnails