mandag den 6. januar 2014

Betræk til ammepude




Jeg har for noget tid siden købt en ammepude med fossflakes fyld. Der fulgte et lilla betræk med pingvinger med ammepuden. Det var egentligt fint nok, men jeg syntes, at det kunne være sjovt at prøve at sy et betræk selv. Jeg fandt dette elg/rådyrs stof i ikea. Det er ret kraftigt i vævningen, så tænkte, at det ville være godt til puder. Ammepuden er lavet med en kuvert-lukningen og selvom printet er stort synes jeg at det fungerer fint til puder.

Ang. fossflakes ammepuden, kan det varmt anbefales at købe en med sådan fyld. Nu har jeg ikke prøvet at bruge den til det oprindelige formål endnu, men jeg sover ret tit med den for at få hovedet lidt højt (hurra for halsbrand) eller når der skal tv-hygges i sofaen. Fyldet falder ikke sammen og holder formen.




Puden er ca. 35 x 35 cm og er tænkt som en lille pyntepude i babysengen.

2 kommentarer:

  1. God idé at lave et betræk selv :) Jeg har faktisk allerede købt en ammepude.. Ja i god tid - men den var på tilbud til sølle 120. Det er bare sådan en fra Bilka med æbleprint, men bliver nok træt af betrækket så det er måske ikke en tosset ide at lave et ekstra betræk!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, tænker også at det er godt med et ekstra hvis der kommer gylp på den. Jeg tegnede bare efter det gamle betræk og lagde lidt syrum til.

      Slet

Jeg synes det er super dejligt hvis du får lyst til at kommentere indlægget. Jeg vil svare hurtigst muligt tilbage :-)

Related Posts with Thumbnails