onsdag den 8. januar 2014

Patchwork bold

Jeg har før lavet en patchwork-bold, som var med i en give away, men da der er utrolig mange i vores omgangskreds, som har termin her i januar er produktionen blevet startet igen. Dog er disse lavet delvis på symaskine. Det går noget hurtigere. Den ene bold er dog til eget brug og pynter lige nu i babysengen, indtil der kommer en som bliver stor nok til at lege med den!!!








Boldene er lavet på følgende måde:

Klip 12 ens 5-kanter (jeg brugte bare nogle go-cards)
Ri stof på disse 5-kanter. Jeg havde en rikant på ca. 1,5 cm.
Sy dem sammen så de danner 2 'skåle' med 6 5-kanter hver (dette kan gøres på maskine).
Sy de to 'skåle' sammen men lad en åbning stå så fyldet kan komme i (dette syede jeg i hånden)
Til fyld brugte jeg pudefyld fra en Ikea-pude til 15 kr.


1 kommentar:

  1. De er bare super fine. Det kunne være jeg skulle prøve at give mig i kast med sådan én. Tak for vejledningen :-)

    SvarSlet

Jeg synes det er super dejligt hvis du får lyst til at kommentere indlægget. Jeg vil svare hurtigst muligt tilbage :-)

Related Posts with Thumbnails